دو یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و اسپانیا امضا شد

دو یادداشت تفاهم همکاری‌های سیاسی و حمل و نقل ریلی میان تهران و مادرید به امضای وزیران خا رجه ایران و اسپانیا رسید.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بعد از ظهر دیروز در دیدار آلفونسو داستیس وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به سابقه طولانی مناسبات ایران و اسپانیا بر توسعه روابط در تمام زمینه‌ها تاکید کرد.
وزیر خارجه اسپانیا هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: این اولین بار است که از ایران دیدار می‌کنم و امیدوارم این دیدارها تکرار شود.
داستیس ضمن تاکید بر اجرای برجام گفت: به عنوان یک عضو اتحادیه اروپا متعهد به برجام هستیم.


طرفین همچنین بر گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، محیط زیست، انرژی، تکنولوژهای پیشرفته، حمل و نقل و همکاری بیشتر بین دانشگاههای دو کشور تاکید کردند.
همچنین وزیران خارجه دو کشور در خصوص موضوعات منطقه‌ای تبادل نظر کردند.
در پایان دیدار، وزیران خارجه دو کشور یادداشت تفاهم همکاری‌ها به منظور گسترش رایزنی‌های سیاسی و دو جانبه را امضاء کردند. یادداشت تفاهم توسعه همکارهای ریلی نیز به امضای مقامات راه آهن دو کشور رسید.
مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله محورهای این دیدار بود.
سایر اخبار این روزنامه
مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج آخرین گزارشات از تلاش‌های امدادگران برای انتقال پیکرهای پیدا شده به پایین کوه تحلیل سیاسی هفته دو یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و اسپانیا امضا شد وزیر بهداشت: هیچ افزایش قیمت دارو نداشته ایم رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: برخوردهای خشونت آمیز و اهانت به پلیس را به هیچ وجه تحمل نمی‌کنیم میدل ایست آی: 1000 سرباز پاکستانی برای حفاظت از خاندان سلطنتی به عربستان اعزام شدند هشدار مجدد یک روانپزشک به مقامات آمریکایی: ترامپ فرد خطرناکی است آرام‌های خشن! بنیاد ملی نخبگان: آمار بالای مهاجرت نخبگان ایرانی شایعاتی مغرضانه و بی‌اساس است رئیس جمهور 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد معاون وزیربهداشت: 90 درصد مردان ایرانی الگوی تغذیه مناسب ندارند با اشاره به تنش در روابط ریاض و برلین الجبیر: آلمان نباید با عربستان مثل توپ فوتبال برخورد کند مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج مدیر عامل شرکت آسمان در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جمهوری‌اسلامی پاسخ به شایعات درباره سقوط هواپیمای پرواز تهران - یاسوج